Welkom bij

WereldwinkelBorne.nl

Wereldwinkel Borne is een vereniging en wordt net als alle andere wereldwinkels geheel gerund door vrijwilligers. Wereldwinkels zijn bijzondere (fairtrade en duurzame) cadeauwinkels waar je producten kunt kopen uit niet-westerse culturen. Deze producten zijn gemaakt met respect voor mens en milieu. Omdat de producenten - zoals zilversmeden, pottenbakkers en koffieboeren - er een rechtvaardige prijs voor krijgen, kunnen ze een menswaardig bestaan opbouwen. Met jouw aankoop help je hen daarbij. Achter veel producten zit een mooi verhaal, zoals dat van de engeltjes van Angels4Angels. Of dat van de coconbloemetjes uit Thailand.

Bij de Wereldwinkel koop je lieve poppetjes uit Nepal en trendy sieraden uit Kenia. Maar ook geurige wierook, authentieke muziekinstrumenten, leuke woonaccessoires en bijzondere bureauartikelen. Ook (h)eerlijke levensmiddelen zoals koffie, thee, cacao, sauzen, chutneys en wijn worden verkocht bij de Wereldwinkel.

Als je iets koopt bij één van de 200 Wereldwinkels in Nederland bevorder je de eerlijke handel en steun je de ontwikkeling van ambachtelijke producenten op het zuidelijk halfrond.

Naast de Fairtrade producten verkoopt Wereldwinkel Borne ook duurzame en/of sociale producten gemaakt in Nederland, maar met een bijzonder verhaal. Voorbeelden daarvan zijn de Happy Soaps zeepjes, shampoos en conditioners die plasticvrij zijn. Leuk zijn ook de sokken van Let's do Goods. Sokken ontworpen en gemaakt door daklozen. Van elk verkocht paar gaat er één paar naar Voedselbank en Leger des Heils. Sokken worden namelijk nauwelijks ingezameld bij kledinginzamelingen.